Regulamin sklepu internetowego www.paszeagrocentrum.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej "Regulamin") określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem paszeagrocentrum.pl (dalej "Sklep"). Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep prowadzony jest przez „Agro-Centrum” Robert Baster, Tomasz Sikora Spółka Cywilnaz siedzibą w Nielepice ul. Kamyk 112, NIP 5130242595, REGON 363116030.
- Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta i określa:
- warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego,
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep,
- zasady oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Z chwilą podjęcia czynności zmierzających do skorzystania z Usług Elektronicznych Sklepu, każdy Usługobiorca jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu
- Usługodawca udostępnia Regulamin nieodpłatnie oraz umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą strony Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną [Dz. U. 2002 Nr 144 poz. 1204] z dnia 18 lipca 2002 roku
- Ustawy o prawach konsumenta [Dz.U. 2014 poz. 827] z dnia 30 maja 2014 roku
- Ustawy Kodeks Cywilny [Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93] z dnia 23 kwietnia 1964 roku
- Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich [Dz.U. 2016 poz. 1823] z dnia 23 września 2016 roku
- inne właściwe przepisy prawa polskiego
- Kontakt ze Sklepem możliwy jest pod numerem telefonu 886629867 oraz adresem e-mail agrocentrum2015@gmail.com.
§2
Definicje
- Klient, Usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu.
- Konsument - Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Towar, Produkt - produkty oferowane do sprzedaży w Sklepie, dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów zawierana między Sklepem a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Towarów, składane za pomocą Formularza Zamówienia.
- Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz Rejestracji- formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
- Konto- usługa elektroniczna, oznaczona indywidualnym loginem i hasłem podanym przez Klienta, w którym gromadzone są informacje o złożonych Zamówieniach w Sklepie
- Cena- wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy za Produkt
- Sprzedawca, Usługodawca- firma „„Agro-Centrum Robert Baster, Tomasz Sikora Spółka Cywilna” z siedzibą w Nielepice ul. Kamyk 112, NIP 5130242595, REGON 363116030”
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym paszeagrocentrum.pl
§3
Informacje ogólne
- Sprzedawca, w najszerszym zakresie dopuszczonym przez prawo, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w działaniu Sklepu, wynikające z działania siły wyższej (nadzwyczajne i nieprzewidywalne okoliczności niezależne od podmiotu, który się na nie powołuje, których następstw nie można było uniknąć mimo zachowania należytej staranności), niedozwolonych działań osób trzecich lub niekompatybilności Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie Towarów zamieszczonych w Sklepie nie wymaga założenia Konta. Składanie Zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie jest możliwe po założeniu Konta lub poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie jest zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. Koszty dostawy są podane osobno i są zależne od wybranej formy dostawy.
- Klient może wybrać jedną z dostępnych form płatności: przelew bankowy, płatność kartą, płatność za pobraniem lub inne dostępne w Sklepie.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.paszeagrocentrum.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.paszeagrocentrum.pl użyte są w celach informacyjnych.
§4
Zakładanie Konta w Sklepie
- Klient może założyć konto w Sklepie, co nie jest konieczne do składania zamówień. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe i może ułatwić składanie Zamówień w przyszłości.
- Rejestracja konta wymaga podania danych osobowych oraz adresowych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych podczas rejestracji.
§5
Składanie zamówień
- Zamówienia w Sklepie można składać przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Klient składa zamówienie poprzez:
- Zalogowanie się do Sklepu (opcjonalnie);
- dodanie Towarów do koszyka,
- zalogowanie się do Sklepu lub skorzystanie z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu dostawy, jeśli Zamówienie składane jest bez rejestracji
- wybór formy dostawy i płatności
- zaakceptowanie Regulaminu
- kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”
- opłacenie Zamówienia w określonym terminie poprzez akceptowalne przez Sklep metody płatności
- Potwierdzenie zamówienia przez Sklep jest równoznaczne z zawarciem Umowy sprzedaży.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego towaru: przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa, odbiór osobisty pod adresem: Sklep Agro- Centrum Liszki ul. Jana Kantego 3
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przy odbiorze (gotówką lub kartą płatniczą),
- płatność za pobraniem (przy odbiorze u dostawcy),
- płatność elektroniczna, płatność kartą płatniczą za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Przelewy24).
- W przypadku wybrania metody płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą: BLIK, Visa, Mastercard, Apple Pay, Google Pay, przelewy online.
- W przypadku wybrania metody płatności za pobraniem przesyłka jest wysyłana po zweryfikowaniu poprawności danych adresowych. Klient zobowiązany jest do odebrania Produktu od dostawcy oraz zapłaty za Zamówienie.
- W przypadku wybrania metody płatności przy odbiorze, Klient zobowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 5 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Koszty dostawy Produktu pokrywane przez Klienta są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu (czas wysyłki podany na stronie Produktu, wynosi 48h, chyba że informacja na stronie Produktu stanowi inaczej) oraz czas dostawy Produktu przez wybranego przewoźnika.
- Czas wysyłki podany na stronie Produktu domyślnie wynosi 48h (do 2 dni roboczych), chyba że informacja na stronie Produktu stanowi inaczej. Czas wysyłki jest liczony od momentu zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy, pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności lub przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem.
- W przypadku, gdy podczas odbioru przesyłki Klient stwierdzi jej wady lub uszkodzenie, prosi się Klienta o sporządzenie fotografii ukazującej wady oraz spisanie protokołu szkody w obecności przewoźnika. Protokół szkody powinien być podpisany przez przewoźnika.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w ciągu 48h.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Agro Centrum, ul. Jana Kantego 3, 32-060 Liszki
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§7
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: Agro Centrum, ul. Jana Kantego 3, Liszki 32-060
- Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
- W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta Sprzedawca odpowiednio: pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta, obniża Cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub poprzez wiadomość mailową.
§8
Dane osobowe w Sklepie
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz polityką prywatności Sklepu.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy
§9
Usługi elektroniczne
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych.
- Usługodawca umożliwia korzystanie z Usług Elektronicznych, tj.: zawieranie Umowy Sprzedaży Produktu, prowadzenie Konta w Sklepie, System Opinii, Newsletter, wysyłąnie wiadomości za pomocą Formularza Kontaktowego. Świadczenie tych Usług Elektronicznych jest nieodpłatne.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej (prowadzenie Konta i Newsletter) może nastąpić poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: agrocentrum2015@gmail.com lub poprzez usunięcie Konta. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez podania przyczyny.
§10
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/